לא מצליחים למכור מספיק? המשפט הזה מתסכל ומעמיד את פעילות העסק בסכנה. בין אם אתם בעלי העסק שמתמודדים עם פיחות במכירות, ובין אם אתם אנשי
מעל 30 שנות ניסיון בייעוץ ארגוני, הדרכה ויעוץ עסקי
דף הבית » מאמרים - מכירות » קורס מכירות: “תרופת פלא” לשיפור המכירות בעסק?
נשמח לעמוד לשירותכם ולייעץ בכל עת!
אחד הדברים החשובים לכל ארגון עסקי המספק שירותים או מוצרים הוא המכירות. באופן טבעי ירידה במכירות או אי עמידה ביעדים מדליקים נורה אדומה אצל מנהל המכירות ואחד הדברים העולים בראשו במצבים אלה הוא הדרכה או קורס מכירות שיביאו לשיפור בתוצאות.
הקו המנחה בחשיבה זו הוא שמצב המכירות תלוי במקצועיות אנשי המכירות בלבד. לכן הפניה הכמעט אוטומטית היא לחיפוש פתרון הדרכתי לשיפור המיומנויות ש”יעשה את העבודה” כלומר ישפיע על שינוי בתוצאות. המנהל זוכר סדנת מכירות בה למד או קורס מכירות בו השתתף ואת המנחה המעולה שהשפיע על אנשי המכירות שהיו בהדרכה וחושב שאולי סדנת מכירות טובה או קורס מעמיק ישנו את פני הדברים, עולה המחשבה ש”תותח מכירות שיעביר קורס מעורר השראה ויזרים אדרנלין” יביא לשיפור במכירות של אנשי המכירות. הידיעה שהדרכה ולימודי מכירות במקרים אחרים הביאו את התוצאות הרצויות מחזקת את התפישה שקורס יכול לסייע בשיפור התוצאות.
מפח הנפש מגיע כאשר משקיעים בהדרכה או באימון המכירות והקורס / אימון לא מביאים את התוצאות המקוות והשיפור לא מגיע.
לכן לפני שנתחיל בתכנון קורס מכירות ונחליט שהדרכת המכירות היא “התרופה” נבדוק קודם מהי ה”מחלה” והאם הירידה במכירות היא סימפטום של “מחלה” אחרת שאינה קשורה במיומנויות אנשי המכירות (או לא רק בכך). אם המיומנויות והכישורים הם לא הבעיה אזי ברור שקורס מכירות ( או אימון מכירות וכד’) לא יביא מזור.
לצערנו לפעמים תובנה זו מגיעה רק לאחר שההדרכה “נכלה” ולא הביאה את התוצאות.
לירידה במכירות יכולות להיות סיבות שונות ומגוונות ולהמחשה אביא כמה מהן:
אופן התגמול– בד”כ כשאנו מדברים על תגמול יש נטייה לחשוב על תגמול נמוך מידי ולא מתמרץ (כפי שלומדים בקורסי ניהול המכירות). חשוב לדעת שיש גם תגמול “גבוה מידי” הגורם ל”שינה בשמירה” ומונע מאמץ.
לדוגמה תגמול שבו הבסיס גבוה והוא מספק את איש/ת המכירות כאשר “גם בלי התגמול ניתן להרוויח טוב”, או שכר המבוסס על תשלום בסיס + תגמול לפי תוצאה שהוא כמעט אוטומטי (המוכר מפעיל קו מכירות שללא הרבה מאמץ מניב מכירות קבועות ומספקות).
ניהול המכירות– חשוב לבדוק את יעדי הצוות, האם וכיצד הם נמדדים מהי איכות ואינטנסיביות הבקרה ומהם הדרכים הננקטות כדי לוודא עמידה ביעד כיצד הם מתומרצים ומונעים לפעולה וכד’. כמו כן יכול להיות שקיימות בעיות במערכת היחסים בין המנהל לצוות, תחושות כעס, קיפוח זלזול מצד מנהל חוסר אמון וכד’. כל אלה יכולים להיות סיבות לירידה במכירות.
האקלים בצוות המכירות– לפעמים אווירה לא טובה, מערכות יחסים בין אישיות וכעסים בין אנשי הצוות, תחרות יתר וכד’ גורמות לירידה במוטיבציה למכירות ואף לנטישה ותחלופה של אנשי מכירות טובים, דברים שכמובן קורס מכירות לא יפתור.
שחיקה- אחד הדברים שיכולים להשפיע על ירידה במכירות הוא השגרה הגורמת לאורך זמן לאיבוד העניין או הלהט היעלמות “הרצח בעיניים” וכד’. (יכול להתרחש אצל כל אנשי הצוות או חלקו). על ההתמודדות עם נושא לא נרחיב כאן אך ברור שהתשובה לכך היא לא קורס מכירות.
קשיים עם המוצר / שירות- יש ירידה באיכות המוצר, הופעת מתחרים טובים איכותיים / אטרקטיביים יותר, החברה שוקטת על השמרים ללא חידושים והמוצר שהיה בעבר בשורה הראשונה בתחומו נתפס כיום כמיושן ולא צועד עם הזמן ולא אטרקטיבי ביחס למתחרים, מאבד כשר תחרות ועוד. שינויים אלה הינם תהליך הנמשך לאורך זמן ו”זוחל באופן לא מורגש”.
הדוגמות שציינו הן חלק מסיבות היכולות לגרום לירידה במכירות ובהן יש לטפל כדי לשפר את המכירות וברור שקורס מכירות הוא לא הפתרון.
לכן לפני הקפיצה לקורס מכירות מרתק או ביצוע הדרכה כלשהיא בתחום המכירות יש לבחון את המקורות לשינוי במכירות. כדי להימנע ממפח הנפש המגיע לאחר ההשקעה בהדרכה לא מועילה חשוב לבצע בחינה מעמיקה אובייקטיבית ומקצועית של הסיבות לירידה במכירות ואפשר במקרה הצורך להיעזר ביועץ ארגוני או יועץ מכירות מומחה. קורס מכירות הוא כלי קל ומהיר לביצוע אך לא בהכרח הפתרון הנכון.
חשוב להדגיש ולזכור כי גם במקרים בהם צריכים ורוצים לטפל בשיפור המקצועיות והמיומנויות של אנשי המכירות ולעסוק בפיתוח מקצועי של הצוות, קורס מכירות כפעולה חד פעמית העומדת בפני עצמה איננו הפתרון המתאים. הכשרת ופיתוח הצוות ושיפור יכולותיו ומיומנויותיו צריכה תהליך מתמשך שקורס מכירות הוא חלק ממנו.
על הדרכים לטפח ולפתח צוות מכירות מקצועי אפשר לקרוא במאמר אחר באתר זה.
אחד הדברים החשובים לכל ארגון עסקי המספק שירותים או מוצרים הוא המכירות. באופן טבעי ירידה במכירות או אי עמידה ביעדים מדליקים נורה אדומה אצל מנהל המכירות ואחד הדברים העולים בראשו במצבים אלה הוא הדרכה או קורס מכירות שיביאו לשיפור בתוצאות.
ארגוני מכירות משקיעים רבות בהדרכת אנשי המכירות שלהם במסגרת סדנת מכירות, קורס מכירות מקיף או לימודים אחרים ובלא מעט מקרים לאחר בצוע ההדרכה עולה הספק לגבי כדאיות ההשקעה שבוצעה. זאת מכיוון שהם לא רואים שינוי גדול בתוצאות ויש ביקורת לגבי מידת הטמעת הנלמד ויישומו. השאלה העולה מכך היא מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות לגב כך? בנושא זה עוסק המאמר שלפנינו.
לא מצליחים למכור מספיק? המשפט הזה מתסכל ומעמיד את פעילות העסק בסכנה. בין אם אתם בעלי העסק שמתמודדים עם פיחות במכירות, ובין אם אתם אנשי
צוות רז מזמין אתכם להגדיל את המכירות של העסק באמצעות סדנת ניהול מכירות! אנחנו מאמינים שאם אתם עוסקים במכירות ואתם מעוניינים להגדיל את מעגל ההכנסות
מתעניינים על הדרכת מנהלי מכירות? רוצים לתת לעובדים שלכם את הכלים המקצועיים עבור הגדלת היקף המכירות? זה צעד נכון וחכם עבור בעלי עסקים רבים. השקעה
למכור זו אומנות. במיוחד אם מדובר בדור בו קיים שפע של מוצרים בכל תחום, והתחרות נוכחת כמעט בכל תחום אפשרי. איך אפשר להצליח למכור מוצרים
אמנם אחוזים ניכרים מהעסקאות מתבצעים באמצעים דיגיטליים בחנויות מקוונות. אך יחד עם זאת עדיין יש צורך גובר באנשי מכירות שטח. בין אם מדובר במכירות בחנויות
ההצלחה העסקית שלכם חשובה מאוד. לא פלא. הקמתם עסק והשקעתם בו משאבים רבים ואת מרבית הכוחות – ואתם מצפים לראות את הרווחים ואת ההצלחה של
קורס מכירות – תכנים ושיטות קורס מכירות נועד לשפר את טקטיקות משא ומתן ומיומנויות המכירה של העובדים בארגון. במהלך הקורס לומדים להכיר לעומק את האלמנטים
קורס מכירות הוא דרך טובה לעזור לתלמידים להצליח יותר בעתיד. הקורס כולל חומרי לימוד, תרגילים אינטראקטיביים ומשוב מאנשי מקצוע מנוסים. קורסי מכירות נהדרים לאנשים המעוניינים
צוות רז - ייעוץ ארגוני, הדרכה ואימון עסקי
סוד ההצלחה העסקית שלך